Paris
Previous Next
+ Comments 0 Added 2009-11-10 23:04:36

1 septembrie, 2001

Deja incepusem sa fim cam obositi de atata umblat, dar nu ne-am dat batuti. Mai rau a fost ca eu am cam fost racit in timpul excursiei, dar inafara de faptul ca tuseam noaptea, sau cand faceam efort mare, a fost ok. Cred ca si din cauza ca peste tot aveau aer conditionat de era chiar frig - mai ales in trenuri, si cum noi veneam incalziti de afara... Am inceput cu Centrul Pompidou - unde fusesem si in prima zi dar se inchisese, ca era prea tarziu - toate muzeele inchid pe la 6-7 pe aici, unde la fel ca si la Luvru, iti trebuie foarte mult timp ca sa vezi tot. Noi am vazut doar expozitia de arta moderna si atelierul Brancusi, foarte frumoase amandoua. In expozitia de arta erau si cateva camere cu arhitectura, machete si proiecte, multe dintre ele foarte interesante. In restul expozitiei, am vazut lucruri de la cele mai traznite pana la cele mai frumoase, aveau tot felul de lucruri, nu doar picturi sau sculpturi. Erau unele camere amenajate special ca un exponat unitar - in care primeai informatie in toate felurile posibile, vizual, auditiv si chiar si dupa miros in unele - era de exemplu o camera care avea toti peretii cu frunze uscate (mirosea puternic a toamna) si doi copaci in mijloc, intr-un dreptungi alb, inclinat fata de pereti. Nu prea se poate explica in scris, am facut o poza - dar nici aia nu transmite asa de bine sentimentul. Trebuie sa fii acolo ca sa vezi despre ce e vorba... Dup ce am vazut expozitia de arta, am mancat cate o salata la cafeneaua din mezaninul cladirii si am plecat sa vizitam si atelierul Brancusi. Multe grupuri de acolo erau de romani, si aproape din intamplare (ei stiau ca in ziua aia o sa fim acolo) ne-am intalnit si cu Raluca si Tudor care erau si ei in Paris in weekend-ul respectiv. Am facut doar putine poze digitale acolo, fiindca se umpluse memoria su nu prea mai aveam unde sa descarc pozele... si mai aveam atatea lucruri de vazut in Paris (inca mai aveam in aparat pozele de la Monaco). Asa ca dupa-masa am cautat un internet cafe care sa ma lase sa instalez cititorul de compact-flash, ca sa pot salva pozele pe internet, ca sa pot face altele.Dupe ce am incercat la vreo 2-3, pana la urma la unul din ei a mers, te lasau aia sa faci orice, puteai sa-ti instalezi orice program...

Am plecat apoi spre Cite de la science, care e tot un muzeu, dar am ajuns prea tarziu si deja era inchis. Acolo insa, am vazut un film 3d, la Geode, care este un film proiectat pe sfera, in interiorul ei - se vede in poze cum era sfera. Inainte de film am mai mancat un sanvis la cafeneaua de acolo si de la 7:30 am vazut un film de 45 de minute, despre aparitia vietii in apa. Subiectul filmului nu era asa de interesant - adica subiectul era interesant, dar realizarea mai putin, in schimb era spectaculos cum se vedea, chiar aveai impresia ca esti printre chestiile alea. E faina inventia asta a lor, cu proiectie pe sfera, si destul de veche. Am auzit ca la Poitires este un centru intreg de cinematografe speciale - Futuroscope - dar acolo nu am reusit sa ajungem.

Dupa film, am plecat sa ne plimbam seara pe Champs Elisee, unde a fost foarte frumos, un bulevard ale carui trotuare erau mai late decat cele mai late strazi din centrul Londrei... Destul de lung insa, am cam obosit. Cand am ajuns la arcul de triumf, am facut si acolo cateva poze, dar fiind noapte nu au iesit asa de bine, am plecat spre Tour Eifel, unde aveau program pana la ora 24. Am urcat si sus, de unde se vede foarte frumos Parisul, mai ales ca era noapte. Turnul, constructia in sine mi se pare cam uratel, dar merge... Oricum, si el, ca si Atomiumul din Bruxelles este destul de vechi... Dupa ce am stat sus o vreme, am plecat spre casa, tot asa, ca sa prindem ultimul metrou.