Paris
Previous Next
+ Comments 0 Added 2009-11-10 23:03:29

31 august, 2001

A doua zi in paris am fost dimineata la un supermarchet de langa hotel, si am luat diverse chestii de mancare si am mancat in camera de dimineata. Apoi ne-am facut niste sandvisuri pentru la pranz si am plecat in ideea sa mergem prin muzee dimineata si dupa masa sa ne plimbam. In drum spre Luvru am trecut pe la un internet cafe unde am stat cam 1 ora, am trimis ceva mesaje si am vorbit un pic cu cei care erau pe AOL la ora aia. Apoi am plecat mai departe spre Luvru. Am intrat (muzeele in Paris mi s-au parut foarte ieftine fata de Londra) si am luat harta cu interiorul sa vedem cum si de unde incepem. Este de-a dreptul URIAS muzeul ala, cred ca iti trebuie mai mult de o saptamana ca sa apuci sa vezi tot, si sa citesti explicatiile. Asa ca am vazut si noi cat am putut in cateva ore, ce ne-a placut mai mult, si asta e, mai mult data viitoare... Am vazut sculptura si pictura italiana, istoria Luvrului, o parte din ruinele vechiului Luvru, sculptura greaca si franceza. Am vazut si bijuteriile regale, mobilier si alte chestii ale regilor, de fapt am vazut cate putin din fiecare, mai putin aripa cu arta egipteana fiindca era inchisa in ziua aia. In fine, dupa cum spuneam, iti trebuie mai mult de o saptamana, nu asa, 5 ore cat am stat noi. Dupa ce am iesit de la Luvru am mancat cateva sanvisuri din pachet, si am plecat in nord, spre biserica Sacre-Coeur. Este undeva pe un deal, in nordul Parisului. Era destul de seara cand am ajuns, am facut cateva poze panoramice spre Paris si am facut o tura prin biserica. Este destul de micuta, dar frumoasa. Pana la ea am urcat cu un 'funicular' - asa ii spuneau ei, dar era un fel de vagon pe sine, e drept, inclinate la 30 de grade, pe care era valabil abonamentul nostru de metrou. Dupa ce ne-am invartit prin biserica, am mai stat putin pe scari afara si ne-am uitat spre oras dupa care am luat-o la vale spre casa. Pe drum mam mai mancat o supa la un restaurant, si apoi am mers acasa.