Mont Saint Michel - Cancale - San Malo
Previous Next
+ Comments 0 Added 2009-11-10 22:06:31

25 august, 2001

A doua zi de la Nantes am plecat spre Mont Saint Michel, care este o manastire pe o insula, unde sunt de fapt si cateva case, un mic orasel de fapt, la baza insulei. Manastirea este destul de sus, am urcat ceva scari pana la ea, insa de sus este o priveliste superba... Acum era foarte retrasa marea, si se vedea un pustiu de nisipuri (unele din ele sunt nisipuri miscatoare!) pana la orizont, nici nu iti dai seama unde se termina pamantul si unde incepe cerul... Totusi era bine ca era retrasa marea, fiindca atunci cand este maree maxima, este inconjurata de ape, si nu se poate ajunge acolo.

Am vizitat abatia, si ne-am luat audio-ghid in engleza, tot asa cu puncte de interes in care ascultai diverse explicatii, cum era si la Stonehenge. Spre deosebire de Stonehenge, aici a trebuit sa lasam garantie la intrare, pentru chestia aia cu casti la care ascultai explicatii... :)

Abatia arata fain inauntru, avea o gramada de stiluri arhitecturale amestecate din cauza ca a ars de cateva ori de-a lungul timpului si au tot reconstruit diverse bucati din ea. Nu a fost tot timpul doar manastire pentru calugarii benedictini, ci a fost si inchisoare, mai ales fiindca era mai greu accesibila, chiar inaccesibila in timpul mareelor.

Dupa masa am plecat spre Cancale, unde sunt crescatorii de stridii, si piata de unde le cumperi si le mananci pe loc, pe malul marii. Daca iti plac... Eu gustasem o scoica la Bruxelles, din portia Adinei, si nu mi-a placut, avea gust prea puternic de mare. Dar macar alea erau fierte... Stridiile astea, care sunt tot niste scoici, se mananca crude, cu lamaie... De fapt nici macar crude, fiindca sunt chiar vii!!! Noroc ca nu misca... Oricum, adina a mancat vreo 2-3, i-am facut si poza in caz ca nu o sa recunoasca ulterior :) In fine, dupa ce ei trei s-au 'delectat' cu delicatesele dumnealor (va place aliteratia, nu-i asa? :D...), am plecat spre San Malo (alt oras pe malul oceanului, foarte frumos dealtfel, pacat ca se cam lasase ceata), sa cautam ceva de mancare, inafara de scoici si alte fructe de mare...

Dupa ce am ales restaurantul (ne-am hotarat destul de greu unde sa ne oprim - era tot un oras vechi, avea si un castel, tot cu stradute mici, pietruite si in panta), am mancat tot ceva specific portului, eu hamsii prajite (cred) la aperitiv, si somon la gratar cu sos la felu' doi, insa Adina si-a continuat experientele exotice cu o farfurie de fructe de mare ca aperitiv (in care avea stridii, langustine, creveti, doua feluri de melci, unii mari si altii mici - care se mananca cu tot felul de instrumente ciudate) si calamari cu nu stiu ce fel de sos la felul doi. Dupa ce am mancat ne-am mai plimbat un pic prin oras, dupa care am luat-o spre casa, ca aveam vreo 300 de km de casa, care insa se fac in doua ore si ceva pe autostrada...