Morwell Street - 2001
Previous Next
+ Comments 0 Added 2009-10-14 05:15:00

Cateva povestiri din arhiva...

aprilie 2001

Prima senzatie a fost in Otopeni, in aeroport, dupa control pasapoarte, unde e zona de asteptare cu magazine duty free. Arata foarte bine, totul curat, luminat si vitrine bogate. Nu stiam ca asa bine arata in Bucuresti, ca inca eram in Bucuresti... Deci a fost o senzatie placuta. Ne-au mai verificat odata biletele si pasapoartele, si ne-am imbarcat intr-un autobuz care urma sa ne duca la avion. Avionul era "parcat" la doar 200 de metri de autobuz, insa am facut vreo 5 minute cu autobuzul pana la avion, ca a facut un cerc mare prin aeroport...

Am ajuns la avion, si ne-am urcat in el. Scaunele erau foarte mici la prima vedere, insa am incaput destul de bine in locul meu... Am ascultat instructiuni de folosire a vestelor de apa, a mastilor de oxigen, si am citit pliante cu ce si cum sa facem in caz de aterizare fortata etc. Foarte incurajator... Dupa o vreme a inceput sa plece spre pista. Scaunul meu nu prea voia sa stea vertical (spatarul) se tot lasa pe spate. Si citisem in instructiuni ca trebuie sa fie vertical la decolare, si m-am cam stresat, ca auzisem sa accelereaza foarte tare la decolare. Am intrebat stewardesa cum se regleaza, mi l-a indreptat dar dupa un minut iar se lasa pe spate... Am zis ca asta e, mi-am pus centura. Avionul a ajuns la pista, si s-a asezat in directia de decolare. Noi nu aveam loc la geam, sunt 6 locuri pe o linie, trei pe o parte si trei pe alta, cu culoar pe mijloc. Noi aveam 2 locuri, si mai era un englez langa noi, la geam. Din cand in cand ne mai chioram pe geam (care e de fapt un hublou destul de mic, insa destul de gros, cred) peste englezul de langa noi, si cand a inceput sa se mire i-am explicat ca zburam prima oara, si a inteles. Altfel a fost simaptic, am mai vorbit cate ceva din cand in cand. Eram la decolare... a inceput sa accelereze, dar destul de incet, nu asa de tare pe cat ma asteptam.

S-a ridicat foarte repede, cred ca nici 1 minut nu a rulat pe pista, si a luat inaltime foarte brusc. Nu s-a simtit nimic, decat o ameteala usoara. Mai ciudat a fost cand a luat prima curba, dupa ce se ridicase vreo 600 de metri, s-a inclinat foarte tare, senzatia era ca se inclina 80-90 de grade, insa cica in realitate se inclina la maxim 45... Oricum, nu se mai vedea nici un pic de cer, doar pamantul, ca si cand stai cu capul in jos. Ceilalti pareau calmi, asa ca am presupus ca e normal sa faca asa avionul. Apoi a inceput sa ia inaltime destul de rapid, se simtea ca te apasa in jos, si a intrat in nori, deci nu se mai vedea nimic. Am sperat ca astia au bine definite culoarele de zbor, ca nu se vedea nici la 1 metru in nori. Cand a iesit deasupra norilor, se vedea foarte frumos, mai ales ca eu nu mai vazusem niciodata asa. Adina a zis ca ea a mai vazut, de pe munte, dar nu chiar asa de de sus.

A continuat sa urce, si sus, cerul era din ce in ce mai albastru, chiar inchis la culoare, si jos norii albi. Se vad foarte fain norii de sus, sunt luminati tare, e soare, si din cand in cand se vede cate un petec de pamant, daca e vreo gaura in nori. Era destul de liniste, nu se auzea tare motorul, la un moment dat am vazut jos, departe niste munti, foarte frumos, inzapeziti... Aveam pe monitoare informatii despre zbor, directia de mers, distantele pana la cele mai apropiate orase, viteza, altitudinea si temperatura. Toate erau si in km/grade C si in mile/grade F. Destul de repede a iesit din tara, in vreo 20 de minute. A zburat cu maxim 850 de km/h si la 11000 de metri. La inaltimea aia erau -60 de grade C afara! si oxigen banuiesc ca mai deloc...

Dupa vreo 20 de minute, au adus mancarea, destul de buna, o friptura cu orez si salata, la alegere pui sau porc. Mai era si o prajitura, cafea si bautura la alegere si oricat (am baut vreo 3 cutii de cola). A inceput si un film, asa ca aproape ca uitai ca esti in avion, destul de dragut filmul, o comedioara cu Robert de Niro. Castile mele nu mergeau decat intr-o ureche, insa per total am fost multumit de Tarom. Avionul era doar 50% plin, asa ca atunci cand o perioada nu mai erau asa de multi nori, m-am dus la un loc liber la geam si am filmat un pic. Am vazut si un oras, cred ca ceva in Germania sau in Austria. Apoi iar au fost nori, pana in Londra (Heathrow, care e la vreo 40-50 de km de Londra) Ne-au anuntat ca o sa aterizeze, si sa ne punem centurile. Apoi au zis ca din cauza traficului deasupra Londrei, o sa mai intarzie aterizarea, asa ca a inceput sa faca rotocoale deasupra aeroportului (niste ovale de fapt, fiindca lua o curba, mergea drept, iar lua o curba, iar mergea drept...) Din pacate nu facea opturi, asa ca erau in aceeasi parte curbele, deci am cam ametit dupa vreo 5 ture... Traficul de deasupra aeroportului chiar era mare, oricand se vedeau 3-4 avioane!!! bine ca stiau care pe unde zboara... Dupa ce s-a hotarat ca are voie sa aterizeze, a inceput sa o ia in jos, si sa franeze din ce in ce mai tare.

Aterizarea a fost foarte lina. Ne-a mai plimbat vreo 20 de minute pana la terminal, asa ca am facut si turul pistelor. Intr-adevar era trafic mare, aterizeaza un avion la 2 minute, dupa ce a franat al nostru, si a luat curba spre terminal, am vazut altul care ateriza in spatele nostru, si altul care se pregatea sa aterizeze... Deci chiar era trafic mare. Avioanele care aterizeaza se vad si de aici de pe geam, foarte jos, dar ce e ciudat e ca nu prea se aud si vin foarte lin, parca plutesc... Aici fiind la birou la Adina, unde am fost primit la un calculator sa mai scriu/citesc mesaje.

Am coborat din avion, am intrat in aeroport. Erau cozi separate la UK + UE si restul lumii, deci noi eram la o coada cu diverse rase, chinezi, arabi, negri si americani. Am ajuns si in fata, ne-a verificat vizele, pasapoartele, si fiindca stam mai mult de 6 luni, ne-a dus sa ne inregistreze si intr-un registru medical sau asa ceva, un fel de luare in evidenta. Am plecat si de acolo, si am ajuns la benzile cu valize, sa ne luam bagajele mari. Erau aproape ultimele, ca inainte statusem la o coada gresita, asa ca am ajuns printre ultimii. Dar inca erau acolo. Dupa ce am luat valizele, le-am pus pe un carut, si am dat telefoane acasa si la Catalin. Am intrat in aeroport, care semana destul de mult cu terminalul de asteptare de la Otopeni, doar ca era mai curat, cu mai multe magazine si nu fuma nimeni. Am luat cate un sandwich de mancare, si ne-am asezat langa un stalp pe care scria punct de intalnire (meeting point). Aici l-am asteptat pe Catalin. Cand am fost sa cumpar sandwich-urile, am vazut cate feluri de monezi si bancnote exista, am stat sa caut fiecare moneda ce e, ca sa platesc, incepusera aia de la coada sa se plictiseasca... asta e. O sa ne obisnuim si cu monezile.

A venit si Catalin si am plecat spre Londra. Am mers cu trenul pana in oras (aprox 15 minute) si apoi cu metroul pana acasa. Biletele poti sa le cumperi si de la automat de bilete (un monitor cu touch screen) si de la ghiseu. Biletele la metrou costa diferit in functie de distanta pe care mergi, si se verifica (automat) si la intrare si la iesire. Daca mergi mai mult decat ai platit, nu te lasa sa iesi. Metroul e mai mic decat in Bucuresti, insa e mult mai curat si mai confortabil. Si statiile sunt mult mai curate, cel putin astea din centru. Din tren, singura diferenta fata de Romania era ca masinile sunt absolut curate si casele mai bine intretinute. Insa probabil ca au si ei zonele lor mai murdare. In metrou, in statii, pe scarile rulante toata lumea sta pe dreapta, chiar e scris, "va rugam stati pe dreapta" si pe stanga merg cei care se grabesc.

In statia de tren, intrarea din aeroport sunt multe benzi rulante, nu scari, si e interesant sa mergi pe ele, ca ai viteza mare. Nu sunt ca alea din Asimov, mai multe paralele si mai accelerate, insa e simpatic. Dupa ce am ajuns si cu metroul, am iesit in sfarsit la suprafata, in plin centrul Londrei! Poate si fiindca eram extrem de obositi (nu toate scarile erau rulante, si eu aveam o valiza de 33 de kg si o servieta de 15kg, Adina avea o valiza de 22 de kg si o geanta de 10 kg -- e drept ca erau pe roti, insa pe scari e mai dificil) dar nu mi s-a parut foarte diferita Londra de Bucuresti... Unele cladiri ceva mai inalte, si parca magazine cu aspect mai occidental. Insa era mizerie pe jos, si destul de urata vremea. Abia mai tarziu am aflat ca gunoaiele se strang de doua ori pe zi, si am observat ca nu sunt chiar gunoaie gunoaie ca la noi, mai mult hartii cu reclame (fluturasi) si mucuri de tigara. In 5 minute am ajuns si acasa, unde a fost ultima chinuiala cu valizele, e destul de ingusta scara si mai e si dupa colt la un moment dat...

Casa e faina, curata, si complet mobilata in bucatarie. In rest inca nu avem dulapuri de haine, dar o sa ne mutam in alta parte (la 3 camere) in curand. Dupa ce am facut dusuri, am adormit pana pe la 8 seara. La ora 9 am iesit sa cumparam ceva de mancare. In magazin, in lire, preturile par mici, in jur de 1 lira. Daca transformi in lei ti se pare foarte scump, insa trebuie sa raportezi la cati bani ai, si nu la cati lei inseamna... Dupa ce te obisnuiesti cu asta, e ok. Mai e interesant si ca aici CHIAR poti sa cumperi diverse lucruri cu banii marunti din buzunar (monezi), iar daca ceva costa 0,50 lire e mult mai scump decat ceva care costa 0,40 de lire. In timp o sa ne obisnuim si cu asta.

Azi dimineata am venit la 7:00 la Adina la servici, ne-am sculat destul de usor, in Romania era de fapt 9:00... Am luat cate un sandwich pe drum, si am mancat aici. Aici am vorbit pe AOL cu cine am gasit, si am inceput sa scriu mesajul asta. Sper ca nu a iesit prea lung, si ca nu v-ati plicitsit, mai scriu cand mai am alte impresii de aici, deocmdata e prima zi, si nu am iesit decat pana la magazin, sa iau apa minerala si cola. Aici, la Adina la servici e fain, se intra cu cartele si jos la parter, si la fiecare etaj, cand iesi din lift. La capatul holului sunt veceuri foarte curate, si camera de ceai, unde ai apa rece si foarte rece, pahare de plastic, ceai, cafea si lapte de cafea. Este un bloc de firme, cu 5 etaje, insa nu se observa din strada. Este o intrare din strada intre magazine si alte chestii.

Pe strada scrie pe jos sa te uiti in stanga sau in dreapta, depinde de unde vii, ca altfel te trezesti ca te calca masinile din partea din care nu te astepti...